Tuesday 26 April 2016

Jom Baca Bersama Untuk 10 Minit

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

[25 April 2016]
[11:00 - 11:10AM]
[JOM BACA BERSAMA UNTUK 10 MINIT]


Pada pukul 11 pagi hari Isnin lepas, program Jom Baca Bersama Untuk 10 Minit telah dilancarkan. Melalui program ini, kita dipohon untuk berhenti sebentar dari melakukan apa jua pekerjaan atau aktiviti untuk membaca apa jua bahan bacaan selama 10 minit.

Program ini bertujuan untuk mendorong rakyat Malaysia membaca, dimulai dengan langkah awal selama 10 minit. Ia juga sebagai tanda komitmen semua pihak terhadap kepentingan membaca dalam kehidupan.

Untuk info lanjut boleh baca di link ini.

http://www.sinarharian.com.my/nasional/jom-baca-bersama-untuk-10-minit-1.511873

Okay, nak cerita apa yang saya baca. 10 minit saja kan jadi saya saya pilih untuk baca Kompilasi Cerpen Tiga Wanita Yang Aku Cinta karya Monalita Mansor.


Saya berjaya menghabiskan pembacaan cerpen Kekal yang pernah disiarkan di dalam Majalah Jelita tahun 1995. Cukup-cukup ja masa 10 minit baca cerpen tu. Nanti saya buat review ya. Apapun, saya happy sebab dapat join program ni:)

Adios!

No comments:

Post a Comment