Wednesday 7 October 2015

Cabaran Instablog EFGKBBA Day 4 - Apa Anda Selalu Cari Dalam Freezer?

Teks: Masitah Samsudin
Foto: Koleksi Peribadi & Carian Google

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera.

Wohoo.... syoknya dah sampai Cabaran Instablog Day 4. Tajuk apa pula kali ini yer? Ha ni dia...


Apa Anda Selalu Cari Dalam Freezer?

Ha cuba teka apa la yang saya selalu cari dalam freezer? Of cos something yang boleh dimakan kan. Tapi apa agaknya yer?

Sebelum tu nak bagitau la... freezer kat rumah saya rosak. Dah hantar kedai untuk repair... nak beli freezer baru tak terbeli. So yang ni freezer pinjam kat kedai.. hehe.. kira ok la kan...janji boleh berkhidmat untuk saya...


Saya baru jer jenguk freezer saya tadi. Ini jer yang ada... tapi itupun dah cukup nak tunjukkan benda apa yang saya selalu cari dalam freezer saya.


Sila rujuk gambar di atas yer. Benda yang wajib ada dalam freezer ialah pelbagai jenis minuman kesukaan saya. Sebab bila saya buka freezer, maknanya saya nak cari minuman dan bila saya nak minum maknanya saya akan cari freezer. Hehehe... 

Ini senarai minuman yang mesti ada dalam freezer saya. Yang ni kira wajib ada, yang lain-lain tu ikut mood la.

1. Jus Tropicana Twister
2. Susu Marigold HL Chocolate atau Original
3. Susu Dutch Lady Chocolate atau Full Cream


Selain cari minuman, saya juga akan cari Mayonis Ladys Choice dan Ayam Brand Tuna dalam freezer saya. Ini kira time pagi nak buat breakfast la. Saya memang selalu simpan stok mayonis dan tuna ni sebab senang nak buat breakfast. Memang mudah dah cepat. 


Okey, itu jer yang saya selalu cari dalam freezer. Simple jer hidup saya kan. Hahah~

Jumpa lagi nanti :)

4 comments: